“Jak zdobyć zaufanie Klientek?” – to pytanie zadaje sobie całe mnóstwo stylistek, które rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem własnego salonu. Jak się okazuje, na budowanie zaufania klientek ma wpływ cały szereg istotnych czynników. Co sprawia, że salon kosmetyczny jest godny zaufania? Jak pozyskać klientki na paznokcie oraz, kiedy już je posiadamy, jak zwiększyć lojalność klientek? Przychodzimy z podpowiedziami.
Salon kosmetyczny – który jest najchętniej wybierany?
Wyobraź sobie salon idealny. Miejsce, w którym Twoje klientki czują się zrelaksowane i spokojne, do którego przychodzą z nieskrywaną radością – ponieważ mają pewność, że oddają swoje dłonie w fachowe ręce profesjonalistki. Salon kosmetyczny, który daje klientkom więcej niż oczekują, działający aktywnie w social mediach, nieustannie rozwijając się poprzez śledzenie trendów i udział w szkoleniach, proponujący im idące z duchem czasu rozwiązania – to bez wątpienia miejsce, w którym kobiety pojawiają się nie tylko w celu uzyskania pięknych i zdrowych paznokci, ale także… skutecznej relaksacji po całym dniu pracy. Jak zdobyć zaufanie klientek? Oczywiście pokazując się z jak najlepszej strony – służąc poradą, znając najnowsze techniki pracy z paznokciem, dysponując nowoczesnym sprzętem, zwracając wyjątkową uwagę na aspekt higieny. To właśnie między innymi te kwestie sprawiają, że klientki ufają Tobie i Twojemu salonowi – a więc marce, którą budujesz każdego dnia.

Jak pozyskać Klientki na paznokcie? Pokazuj się światu!
Nie ulega wątpliwości, że dziś reklamy w social mediach wypierają te w formie tradycyjnej (w prasie, radio czy telewizji). Nic dziwnego, że tak wiele stylistek, zarówno początkujących, jak i zaawansowanych, decyduje się na pokazywanie swoich prac w internecie. Założenie firmowego konta na Facebooku i Instagramie, troska o spójną szatę graficzną (logo salonu, wizytówki, banery czy vouchery prezentowe), urządzenie salonu w sposób przytulny i przemyślany, a przy tym pokazywanie jego wnętrz w social mediach, to tylko kilka z wielu rzeczy, jakie możesz zrobić już teraz, aby przyciągać klientki. W celu zbudowania zaufania klientek pomocne może okazać się też pokazywanie w sieci contentu edukacyjnego, na przykład tworzenie serii tematycznej o dezynfekcji sprzętu, pielęgnacji dłoni czy nadawaniu kształtu płytce.
Terminowość, a budowanie zaufania klientek
Jednym z najważniejszych aspektów, związanych z budowaniem zaufania klientek, a następnie utrzymaniem ich lojalności, pozostaje terminowość – dlatego tak ważne jest, aby umawiać Klientki wyłącznie w te dni i o tych godzinach, w które rzeczywiście jesteśmy dostępne. Coraz więcej salonów decyduje się na wprowadzenie zaliczkowania wizyty, aby uniknąć niechcianego odwoływania jej na chwilę przed spotkaniem. Ta sytuacja może działać jednak w dwie strony. Jeśli to my jako stylistki po raz kolejny odmówimy klientce stylizacji, możemy mieć pewność, że rozniesie się to pocztą pantoflową, co może powodować niechęć do umawiania kolejnych wizyt w naszym gabinecie. W planowaniu zarówno czasu pracy, jak i innych działań funkcjonowania salonu, przydatny może okazać się planner, który zminimalizuje ryzyko przekładania czy odwołania wizyt przez stylistkę.

Zaufanie Klientek w branży beauty – postaw na kartę stałego Klienta
Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na budowanie zaufania klientek w branży beauty pozostaje stworzenie karty stałego klienta. Zwykle ma ona formę pieczątek czy naklejek, które mobilizują osoby ją otrzymujące do wracania w dane miejsce. Za zebranie określonej liczby oznaczeń klientka otrzymuje na przykład wybraną przez siebie stylizację, co stanowi miły upominek ze strony gabinetu. Innym, ciekawym rozwiązaniem, może okazać się stosowanie tematycznych akcji promocyjnych, na przykład na Black Friday, Dzień Kobiet czy urodziny klientki. Planując taką akcję zadbajmy jednak o to, aby była ona dopracowana, oparta na konkretnym regulaminie. Wszystko po to, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień czy niedopowiedzeń.
Jeśli zastanawiasz się jak pozyskać klientki na paznokcie, spieszmy z odpowiedzią. Możesz zrobić to między innymi, dbając o wizerunek salonu w sieci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, zwracając szczególną uwagę na aspekt higieny, rozwój i podążanie za trendami. Prowadząc swój własny salon warto inspirować się tymi stylistkami, które osiągnęły już sukces, podpatrując ich wskazówki i rady w sieci, w której niejednokrotnie dzielą się z innymi sposobem na kalendarz pełen klientek.
A Ty, co dodałabyś do naszej listy?