W jakich przypadkach Klientka ma prawo do reklamacji Twojej usługi?

Profesjonalna stylistka paznokci, nosząc różowe rękawiczki w dobrze wyposażonym salonie kosmetycznym

Reklamacja usługi to jeden z tych momentów pracy stylistki, który może wprawić w zakłopotanie. Dlaczego? Ponieważ zwykle wynika on z niezadowolenia klientki, którego z oczywistych względów nie chcemy. Jak się jednak okazuje, reklamacja może stanowić cenną lekcję dla wielu z nas, z której wyciągniemy wartościowe wnioski na przyszłość. Niezależnie od tego czy jesteśmy na początku swojej kariery, czy też stylizacją paznokci zajmujemy się wiele lat, jak najbardziej powinniśmy wiedzieć, kiedy możliwość reklamacji przysługuje klientce. W jakich przypadkach może mieć ona miejsce, a kiedy pozostaje wykluczona? Przychodzimy z podpowiedziami!

Złamany paznokieć – kiedy może być powodem do reklamacji?

Czy złamany paznokieć może być przyczyną do złożenia reklamacji? I tak, i nie. Wiele zależy od tego w jakim czasie od złamania paznokcia klienta żąda reklamacji. Jeśli od zdarzenia nie minęło 7 dni, jak najbardziej – jako stylistka paznokci – powinnaś przyjąć reklamację. Kiedy jednak złamanie miało miejsce znacznie wcześniej, uwzględnienie tej reklamacji nie jest już konieczne. Złamany paznokieć zdarza się najczęściej tym klientkom, które nie są przyzwyczajone do noszenia paznokci o konkretnej długości. Aby uwzględnić reklamację w tym zakresie – napraw paznokieć na swój koszt oraz poinformuj klientkę co może zrobić, aby zniwelować ryzyko ponownego uszkodzenia. Innym powodem reklamacji może być pęknięty paznokieć. W tej sytuacji również niemałą rolę odgrywa czas zgłoszenia problemu – jeśli, podobnie jak w przypadku całkowitego złamania, nie przekracza on 7 dni, również warto poprawić stylizację na własny koszt.

Czy matowe paznokcie mogą być przyczyną reklamacji?

Podczas pracy jako stylistka paznokci możesz spotkać się również z sytuacją reklamacji z powodu matowych paznokci. Co to oznacza w praktyce? Klientka może zarzuć Ci zmianę na płytce, którą pozostaje utrata naturalnego połysku. W takich okolicznościach warto odróżnić dwie sytuacje. Pierwsza z nich to tak, kiedy paznokcie stają się matowe już podczas wykonywania stylizacji w gabinecie, druga – gdy klientka zgłasza się z problemem matowych paznokci po kilku dniach. W pierwszej z nich niezbędna pozostaje wiedza na temat tego, jakich środków używać podczas robienia manicure. Jeśli stosujesz nabłyszczacz, dowiedz się, czy aby na pewno możesz przemywać go cleanerem. Co więcej, podczas utwardzania żelu w lampie zadbaj o to, aby klientka poprawnie ułożyła dłonie w lampach. Kiedy jednak reklamacja ma miejsce po kilku dniach od wykonania stylizacji, jak najbardziej może wynikać ona ze stosowania środków czyszczących o wysokim stężeniu chemicznym bez specjalnych rękawiczek ochronnych (na przykład w trakcie porządków domu). Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Poinformuj klientkę, że nie ponosisz winy za matowe paznokcie, ponieważ efekt matu wynika ze stosowania wyżej wymienionych specyfików, natomiast bardzo chętnie wykonasz usługę za dodatkową opłatą.

Problem z paznokciami – z czego mogą wynikać pożółkłe paznokcie?

Czy jako stylistka paznokci powinnaś uwzględniać reklamację w sprawie pożółkłych paznokci? To zależy. Przede wszystkim, już podczas wykonywania stylizacji, dowiedz się czy klientka uczęszcza na solarium i czy stosuje samoopalacze czy balsamy brązujące. Jeśli tak jest, zastosuj odpowiednie kosmetyki chroniące przed żółknięciem paznokci i białej końcówki frenchu. Niestety, nawet zastosowanie swego rodzaju „ochrony” może nie wystarczy i mimo swojego przemyślanego składu, nie zapobiec problemowi z paznokciami jakim pozostaje żółknięcie, dlatego też (za dodatkową opłatą) powinnaś podjąć się poprawy stylizacji. Kiedy jednak klientka nie poinformowała Cię o wizytach na solarium czy stosowaniu balsamów brązujących mimo Twojego wyraźnego pytania, reklamacja nie powinna zostać uwzględniona, a „naprawa” stylizacji jak najbardziej może odbyć w formie kolejnej, płatnej usługi.

Stylistka paznokci w białej koszuli i rękawiczkach wykonuje manicure na dłoniach Klientki

Reklamacja usług kosmetycznych – na czym polega?

Reklamacja usług kosmetycznych to nic innego jak nieodpłatne poprawienie usługi, na przykład wykonania manicure hybrydowego czy przedłużania paznokci żelem, po uzyskaniu informacji o problemie z paznokciem klientki. Aby złożyć reklamację, powinna ona poinformować Cię o zaistniałej sprawie – na przykład o zmatowionych czy pożółkłych paznokciach – a następnie o jej okolicznościach (w tym o czasie zauważenia problemu). Jeśli przedstawiona przez nią sytuacja podlega reklamacji, jak najbardziej powinnaś się jej podjąć – poprawiając konkretny element (na przykład złamany paznokieć) bez pobierania za to opłaty. Pamiętaj jednak, aby nie wpaść w pułapkę uznawania wszystkich reklamacji zrobionych paznokci, ponieważ może być to wykorzystywane przez niektóre klientki w celu przedłużania efektu „świeżego”, dopiero co wykonanego manicure hybrydowego czy przedłużania akrylem.

A Ty, z jakimi sytuacjami w kontekście reklamacji paznokci hybrydowych i żelowych spotkałaś się w swojej karierze stylistki?

⚡Polecamy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *